Sunday, March 24, 2013

#JDrama : Worth Watch (Part 1)

Assalamualaikum....

Di saat-saat orang dok syok menonton cerita korea... Cerita jepun tetap di hati..Heheheheheh....

Bagi saya, JDrama ni lagi syok tengok sebab episod tak banyak (tak payah tunggu lama-lama cerita nak habis) dan ade moral value yang sangat kuat dalam setiap drama. Setiap drama yang dipertontonkan melambang kan cara hidup, budaya dan masyarakat sesebuah negara.

Antara JDrama yang saya suggestkan untuk kalian tengok:

Hana Kimi 
(cerita seorang gadis enroll sekolah lelaki sebab nak tolong seorang mamat tu =p )


Juui Dolittle 
(Cerita seorang doktor veterinar yang lebih fahamkan binatang berbanding manusia. )



Tokyo Dogs
(cerita seorang polis nak tangkap lelaki yang pernah bunuh ayah nye )


Apoyan
(cerita pasal mereka yang bekerja di Airport)
#currently on air. Ade lagi satu episod untuk tamat.


Zenkai Girl
(Cerita seorang gadis yang sangat high demand dalam setiap ape yang dia buat)


Tokyo Zenryoku Shoujo
(cerita seorang gadis mencari ayahnya yang telah terpisah sejak kecil lagi)

Sebenarnya ada lagi..Tapi macam panjang sangat la pulak. Cuba la tengok yang saya suggestkan ni.. Mana tau berkenan ke..Hehehehehe..Mostly JDrama yang saya minat mesti ada OGURI SHUN =P

Okey...T saya sambung lagi


Sekian



Anees Chan

No comments:

Post a Comment